21 Ekim 2011 Cuma

Scooter'de Otomatik Jikle nasıl çalışır ?Arızaları nedir ? Bakımı nasıl yapılır ?


Scooterimizde Bulunan jikle motorun özellikle Sabah çalışması ve Kış günlerinde ölçülü ısınıp sürüşe hazır olmasını sağlayan bir parçadır. GY6 sınıfı scooterlerde karbüratöre monte edilmiştir.

Bu resimde büyük halka ile işaretlenmiş Jikle nin sökülüşünü tarif ediyoruz. sağ yana yatık siyah tüp şeklindeki parçamızı iki vida ve elektrik bağlantısı tutuyor. Bunları söktükmü gereken tamir veya değiştirme işlemini kolayca yapabiliriz..

Motor çalıştıktan sonra, sökülmüş açıkta olan jiklenin Sarı iğnesi (Piston) yavaşça açılıyor. Burada benzin akışı bir miktar artarak devri yükseltiyor. Motorun ısınmasını ve yağ devrini arttırıyor, hızlı şekilde motor bloglarının yağlanmasını sağlıyor. Bir süre sonra normal seviyesine otomatik iniyor.
Scooter Otomatik Jikle kesitini ve bağlandığı bölgedeki kesitli görünümüne bakıyoruz. Jiklenin bakımı basittir. İğnenin ve oturduğu bölgeyi WD40 tarzı bir yağlayıcı ile hafifce yağlamanız yeterli. Sorununuz varsa çözülmüyorsa yenisiyle değiştireceksiniz.



Scooterinizin Otomatik Jiklesi arızalı ise ;

- Jikleniz Arızalı ise motorunuz fazla benzin yakar
- Scooterinizin Çekiş gücü düşer.
- Jiklenin Pistonu kapalı kalmışsa bu sefer motor sabahları zor çalışır.

Otomatik Jikle sorunsuzsa nasıl çalışır ?




4 yorum:

  1. Allah sizlerden razı olsun sayenizde motorum artık sorunsuz çalışıyor sevgiler saygılar

    YanıtlaSil
  2. Ben yeni honda kinetic aldim ayni sorun bendede var yani motor 4 saat beklemeden sonra zor calisiyor jikleyi soktum soguk iken piston asagidaydi yukari dogru yaylanma var bu normalmidir.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar benim scooter kymco agility 50 cc sabahları çalışmıyor acaba jikle kapalı mı kaldı veya kalıyor çok uğraşıyoruz çalışmıyor gündüz hava öğleye doğru geldiğinde çok rahat çalışıyor

    YanıtlaSil
  4. Benim öğrenmek istediğim elyapımı bir araç yaptım ve buna sukutur motoru taktım otomatik çiklenin bağlatısını bilmediğim için yardımınıza ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil