6 Ekim 2011 Perşembe

Scooterimizde Akülerimizin bakımını yapalım .


Arkadaşlar Kış yaklaştı. Akülerimizin bakımını ve şarjını gözden geçirmemizin zamanıdır. Yapacağımız bakım kış aylarında sabahları scooterimizi rahat çalıştırmamızı sağlayacaktır. Kışın Aydınlatmayı daha fazla kullanma ihtiyacı duyacağız, şartlar akümüzün daha fazla güç harcamasına neden olacaktır. Fazla güç harcayan akülerimizin bakımlı-hazır olması kolay yıpranmamasını ve sürüşte daha hızlı şarj olmasını sağlayacaktır.

Scooterler genelde kapalı kuru tip, bakımsız akü kullanır. Piyasada  kurşun asit kapalı tip aküler , jel tipi elektrolitli kapalı cinsleri vardır, genelde tamamına yakını bakımsız tiptir. Anlatımını yapacağımız kış hazırlığı tümü için geçerlidir.

Bakım için ; Yıldız tornavida, zımpara , akü dış temizliği için bez - sıvı temizleyici, Elinde olanlar için akü şarj cihazı (olmayanlar için Oto elektrikçilerde şarj ettirebilir) veya forumumuzda bulunan tarifle kendinize Pc güç kaynağından scooter akü sarj cihazi. yapabilirsiniz.


İlk işlemimiz aküyü sökmek olacak ;Akünün Sökülmesi : akü, araç üzerinden alınacağı zaman önce - kutup başı daha sonra da + kutup başlığı sökülür. Söküş sırasında kutup başlarının ve akü kutusunun zarar görmemesi için özen gösterilir.




Akü başlarının ve sistem bağlantılarına bakıyoruz ;

 Akü kutup başları ve başlıkları zamanla oksitlenir. Oksitlenme, gevşek bağlantı, özelliğini yitirmiş akü kablosu elektrik akımına karşı direnç meydana getireceğinden özellikle soğuk havalarda marş motorunun normal çalışmasını önler. Marşa basıldığında marş motoru ya yavaş döner veya hiç dönmez. Oksitlenmiş kutup başları ve başlıktan, söküldükten sonra ılık su ile yıkanıp gerekiyorsa zımpara ile temizlenir. oksitlenmesi giderilerek akım iletimi arttırılır.




Akünün şarj durumu kontrol edilir.


 



Benim kullandığım cihaz üzerindeki gösterge ile boş - dolu durumunu gösterip. Şarj ettiğinde durduğu için bir sorun yok. Kontrolsüz cihazlarda akü şarj süresi ;
Zaman(saat)=akü kapasitesi(Ah)/Şarj akımı(A) formülüyle ölçülür.

örneğin 12 V 6 Ah bir şarj cihazı standart 12V 7 Ah bir aküyü tahmini 1 saatte şarj eder.


Akü yüzeyi kuru ve temiz olmalıdır. Akü yüzeyinin rutubetli ve pis olması, akünün kendiliğinden deşarj olmasına sebep olur. Bu olaya self deşarj denir. self deşarjı önlemek için akü yüzeyi sodalı su ile silinip, su ile yıkanır ve kurumaya bırakılır. Çabuk kuruması istenilen durumlarda su emme özelliği olan bir bez ile silinir. Bu amaçla basınçlı hava kullanılmaz.




Akü araç üzerine takılırken, akü emniyet çerçevesinin somunları yeterince sıkılır. Kutup başlarının takılmasında önce + kutup başlığı daha sonra da - kutup başlığı yerine takılır. Akü kutup başları ve başlıktan sıkı ve temiz, kablosu sağlam olmalıdır.Akü kabloları gereğinden daha uzun ve köşe yapacak kadar kısa olmamalıdır. Kutup başları üzerine ince tabaka halinde vazelin sürülür. Vazelin oksitlenmeye karşı gres yağından daha iyi sonuç verir.




Scooter Bilgi Forumu Editör
Ahmet Tezer




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder