12 Ekim 2011 Çarşamba

Scooterimizde Buji neden ve nasıl değişir ?

Neden değişmeli ;Scooterimizin çalışmasını,yani Silindirinin yanma odalarında oluşan patlamanın tetikçisi olan bujiler, motorun performansını ve yakıt tüketimini olumsuz etkileyebilir. Yani ömrünü tamamlayan ve zamanında değiştirilmeyen bu küçük parça motorun ritmini bozar.
Ne zaman değişmeli ;Genellikle araçların yaptığı teklemeler ,Zor Çalışma, yakıt sarfiyatında artış , geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunları gösteren en büyük belirtilerdir. Ben GY6 150 cc Mondial 150 HS Scooterin Buji değişimini anlatacağım. Piyasadaki Çin Scooterlerin çoğu bu tip .
Nasıl değiştiririz ; 

 Bujimizi değiştirmeden , Yeni bir buji alet edevat hazır olmalı. Yeni buji kesinlikle Kullanım kitapçığında belirtilen Cins olmalıdır. Marka olarak NGK , BOSCH veya CHAMPION bujileri bilinen en iyi markalardır.. Buji alırken dikkat etmenizi öneririm belirttiğim markaların sahteleri piyasada bol miktarda var.  Sahte buji nasıl ayrılır? Forumumuzda bir yazımız var. Sahte buji nasıl ayrılır ?







İlk aşama Sele altında kapak sökülür. Ben kapak yerine sele altı grenajının tamamını çıkarıyorum. Daha geniş görüş alanı elde ediyorum. Bu sayede motor kısmında olabilecek sorunları görme şansım oluyor.



İlk aşama buji yatağının etrafını ilk önce bir fırça sonrada bir bezle temizlerseniz, Buji çıkınca içine kir, toz kaçmaz. Resimde anlattığım gibi ilk aşama Buji piposunu çıkarıyorum.

Buji anahtarını, bujinin üstüne yerleştiriyor, Varsa kolu ile yoksa sağlam bir tornavida ile çevirip Bujiyi gevşetiyorum.


Eski bujiyi çıkartıyorum.


Eski ve Yeni bujinin farkını görüyorsunuz. Ben 5000 - 7000 Km arası değiştiriyorum. Pahalı olmayan bu değişim başımı bu konuda ağrıtmıyor.

Bu ara buji piposununda kontrol ve temizliğini yapıyorum. Yeni bujimizi yerine takıyor, boşluğunu alıp dişlinin sonuna geldiğimizde buji anahtarı ve aparat yardımı ile dikkatlice sıkıyorum. Özellikledikkat edelim diş kaptırmayalım. Buji piposunu takıyorum. 


Grenajını takıp işlemi bitiriyorum.

Scooter Bilgi Forumu 
Editör Ahmet Tezer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder