5 Kasım 2011 Cumartesi

Bugün Cızz Bızz Balık Evindeydim.

Kemeraltında işim vardı. Hisar cami yakınına Scooterimi parkettim. Kızlarağası önünden Kemeraltına doğru yürümeye başladım. Balık hali'nin önünden geçerken sağlı sollu balık pişiren işyerleri ve Nefis Midye görüntüleri arasından geçip "GİDEMEDİM". Kedi misali balık beni çekti.
Hepsine tek tek baktım. Anladımki iş detayda gizli. Hizmet veren kişiler , müşterileri farklıydı. Belliki burayı tanıyan kişilerdi ve sıra bekliyorlardı. Adı İlginç geldi Cızz Bızz Balık Evi Balık yemek için burayı seçtim. 

 

Bir masaya kibarca davet edildim.  


Ben dışardıda bir masa tercih ettim, gelip geçeni seyrederken atıştırmak iyi oluyor.  




Menü Geldi, Kalemleri az gibi görünen, Mevsimine göre seçilebilecek "Gerçek Deniz Balıkları" nı adlarına rastlıyordunuz. Sipariş vermedn ,Müsade alıp içeriyi inceledim. Kendinden emin ve bu "Denetlemeden" sıkıntı duymayan işyeri sahibi ve personel hoşuma gitti. Denetlemeden tam not aldılar. Mutfaktan , Tuvalete kadar temizdi. 




Listede fiyatları inceledim "Her keseye uygun" seçenekler vardı. Menü'den rahatlıkla sipariş verebilirdim. Ben Mezgit şiş siparişi verdim. Güzel pişmiş şekilde, taze hazırlanmış salata ile servis edildi. Üzerine bir tabak Midye siparişi verdim, harikaydı. Fiyatları incelemeniz için aşağıda verdim. Yolunuz buralara düşerse tavsiye ederim.




Adresi : 871 Sokak No:92 Kemeraltı - İzmir (Kemeraltı Balık Hali Karşısı.
Telefon : 0 232 489 17 53





Biraz da Mezgitten bahsedelim. 




Akdeniz ve Ege' de pek sık rastlanmaz. Marmara ve Karadeniz' de bol, diğer denizlerimizde az rastlanır. Boyları 20 – 40 cm., gövdesi elips şeklindedir. Gelincik ve Bakalyaro ile aynı türdendir. Sularımızda yaşayan türü bilimsel adıyla Gadus merlangus' tur. İnce derisine iyice intibak etmiş yumuşak pulları mevcuttur. Mezgitin gövde yapısının başlıca özelliklerinden biri üç adet sırt yüzgeci olmasıdır, iki adet anüs yüzgeci palet biçimindeki kuyruk yüzgecine doğru uzanır. Tüm yüzgeçleri dikensiz ve yumuşaktır. Kafası gövdesine orantılı büyüklükte olan mezgitin ağzı büyüktür. Çenelerinde sivri dişler bulunur. Gözleri iridir. Yanal çizgisi belirgin olup, kuyruğa doğru uzanır. Mezgit balığının sırtı grimsi kahverengi, yanlan açık kahverengi, karnı ise beyazdır. Solungaçlarının arkasında birer siyah leke bulunur. Mezgit sürüler halinde dolaşır. 30 – 40 m. nin altındaki derin sularda yaşar. Gündüzleri yüzeylere çıkarak hamsi, sardalye vs. gibi sürü halindeki küçük balıkları avlayarak beslenir. Ayrıca yumuşakça, deniz kestanesi, solucanlar ve balık yumurtalarıyla beslenir. Bölgesel şartlara göre Şubat - Mayıs arasında üreme yapar. Mezgit balığının eti beyaz ve lezzetlidir. Tavası, haşlaması yapılır. Trol ağlarıyla büyük miktarda avlandığı gibi olta ile de avı yapılır. 30-40 kulaçta, iskandili dibe değdirmek suretiyle çift köstekli takımla ve çapariyle yakalanması kolay bir balıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder