8 Ağustos 2013 Perşembe

Mondial Buffalo Maxi Scooter ile İstanbul'a Yolculuk. 1. Etap.

İzmir'den İstanbul'a Ramazan bayramı arife'si bir yolculuk planladım. Amacım Yeni Maksi Scooter'im Buffalo nun ve kendimin performansını yolda görmekti. Buffalo artçı ve 20 kg yakın yükle yolda nasıldı ?



500 kusur kilometrelik yol'u üç etap ta bitirmeyi düşündüm. "Sonradan hesapladığımda Toplam 572 Km ". Buffalo 600 km yi yeni doldurduğu için 500 - 1000 km rodaj bakımı ve yol bakımını birarada yaptırdım. Bakım ile ilgili yazım. "Eğer sağlıklı bir yolculuk yapmak isterseniz muhakkak, bakım kontrolünü düzgün bir servisde yaptırın"

[/img]







Hazırlıkları yaptık. Yanımızda bavul alamayacağımıza göre en az onun kadar taşıma kapasitesi olan aparatlar gerekiyordu. İlk aşama Buffalo'ya arka çanta takmak için organizasyonu yaptık. İzmir'de Tamponcu Leven usta ile tasarladığımız çanta demiri ve 42 LT bir çanta monte ettik. Orjinal gibi oldu. Arka Çanta ile ilgili yazım.



Arka çanta'ya ek giyim eşyalarnı taşıyabileceğimiz bavul'un yerini alabilecek Yan çanta araştırmaya başladım. Körüklü bir model buldum. kolay monte edilebilen , fermuarını açtığınızda genişleyebilen çanta Körüğü kapalıyken 17 litre taşıyabilen çanta doluyken körük fermuarını açtığınızda 27 litre kapasiteye ulaşıyor. Yan Çanta ile ilgili yazım.



Yolculukta sorunsuz gitmek isterseniz Navigasyon cihazı olmalı diye düşündüm." Yolda sizi herşeyi bildiğini iddaa eden yanlış tarifçilerden kurtarır. " Kimsenin ağız kokusunu çekmezsiniz. Gözünüzü korkutmasın 85 TL den başlayan fiyatlarla bulursunuz. Binbir mahareti var. Ben Navitech QX-505 Primo'yu tercih ettim.



• 5” (480x272) Dokunmatik TFT LCD Ekran
• iRF Atlas-5 , 500 MHz İşlemci
• IGO Primo (1.1) Tabanlı gerçek 3D Navitech Navigasyon Yazılımı
• 81 il , 957 ilçe , 2951 belde tam detay dijital harita (Başarsoft)
• Ömür Boyu bedelsiz güncelleme
• Yüksek Hassasiyetli SIGE SE4150 GPS Alıcı
• FM transmitter
• 128 MB DDR2 RAM

Ayrıca yolda giderken kayıt alabileceğim oldukça ekonomik fiyatı olan bir portatif aksiyon kamera ekledim.



Güvenlik önlemlerinizi almadan yola asla çıkmayın. Uzun yolda her türlü olumsuz şartla karşılaşabilirsiniz. Kaskınız, korumalı ceketiniz, eldivenleriniz, dizlikleriniz kesinlikle olmalı. Yolda işaret levhalarına kesinlikle uyun. Yol boyunca yol genişletme çalışmaları olmasından dolayı bu levhaları takip etmenin ne kadar önemli olduğunu anladım. Siz kurallara uyarsanız karşınızdaki sürücünün "Şerrinden" de korunursunuz.Geçtiğim güzergah üzerinde "Yol yapımındaki levhalara uymayan bir trafik canavarının" yol açtığı ölümlü bir kazanın olması üzücüydü. Haberi linkten okuyabilirsiniz. İtalya'dan motosikletle geldi Tekirdağ'da kazada öldü

Hazırlığı tamamlayıp arife günü sabaha karşı 4.30 civarı yola çıktık. Oldukça sakin bir yolculuk başladı. Aliğa Şakran tarafında benzin takviyesi yapıp yola devam ettim.



Artçı eşim bana, başarılı co-pilotluk yaparak eşlik etti.



Mondial Buffalo Maksi Scooter yolda bizi üzmedi. Güç farklı bir olay. Bastığınızda gidiyor, sollama gereken yerlerde sıkıntısız araç geçiyorsunuz. Yolda rahat akıyor. İki kişi olmamıza rağmen genel olarak performansı üst düzeydi.



Yazım devam edecek biraz sabır

Editöe Ahmet Tezer
atezer

İzmir/İstanbul 0 RH -
Administrator
Gönderiler: 3370
graphgraph
Şu an sitede Bu kullanıcıya Özel Mesaj yollamak için buraya tıklayın Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Cinsiyet: Bay ahmet.tezer@yahoo.com Konum: Herkesin Bakmadığı Yönden, Bak Dünyaya!-Mevlana Doğum günü: 22/03

1 yorum: