29 Ekim 2011 Cumartesi


Bilgisayarın Güç kaynağı (PSU) dan Scooter'imizin aküsünü şarj etmek için cihaz yaptık.

Konu hakkında internette araştırma yapmıştım, bulduklarım detaylı ve uzun uğraşı gerektiriyordu. Bulduklarımı sentezleyip daha basit hale getirdim. Cihaz beş saatte 12 V 7 A akü şarj ediyor. Cihazın çalışmasını takılan ampülden takip ediyorsunuz. 

Kullandığım Malzemeler

Kullanılmış sağlam PSU (Bilgisayar güç kaynağı)
İkişer adet Civata, somun 
Dört adet rondela
Tüpcüden Dört conta rica ettik :=)
Ufak bir parça benzin hortumu
İki Metre Kalın kablo
Kablo için pabuç
Akü başı bir kırmızı bir siyah kıskaç
Scooter sinyal veya far ampulü
Elektrik bandı.

Başlangıçta güç kaynağının üstündeki dört küçük vidayı söküp kapağı çıkarıyoruz. 



Ortada işaretlediğim 20 pinlik ana güç soketi hariç diğer uçları kesiyoruz. 20 pinde çeşitli voltajlar olduğundan ellememenizi tavsiye ederim alttada gösterdiğim gibi sadece yan yana olan yeşil ve siyah uçları güç kaynağını çalıştırmak için kullanacağız.



Bir kırmızı ve siyah kabloyu ayırdım. Siyah ucu ampulün yan metal kısmına kırmızıyı alttaki kısımlardaki birine lehiledim.Sarı uçları bir araya getirdim + 12 Volt çıkışı oluşturdum. "Kırmızı kabloyla kullanacağım siyah kablo hariç" diğer siyah kabloları bir araya getirdim. Bu uçlarda negatif ucu oluşturdum.


Sonra ampülün altını bantladım.Toplu kabloların çıktığı yerden ampul ve kabloyu dışarı aldım.



Sarı kablo grubu + 12 V ve Siyah kablo grubu (-) içeride kalıyor.



Üst kapağı iki noktadan civataların geçeceği şekilde deldim. civataların kapakla temas edece noktasına benzin hortumu geçirdim, deliklerden civataları geçirmeden tüpçüden aldığım contaları alt ve üst noktalara yerleştirdim. Rondelalar bunların üstünde kalacak, Civataların kapağa kesinlikle değmemesi gerekiyor, yalıtıyoruz. Civata kafaları altta kalacak şekilde geçiriyoruz.



Sarı ve Siyah kabloları alt kısma , İki metre kabloyu birer metre olarak ikiye kesiyor, bir ucuna pabuçları diğer ucuna akü kıskaçlarını takıyoruz , Alttan sarı kablonun bulunduğu civatanın ucuna kırmızı kıskacı, Alttan Siyah kabloların bağlı olduğu kısma siyah kıskacı takıyoruz. Kırmızının bulunduğu kısma + işareti Siyah kıskaçın bulunduğu kısma - işaretini asetat kalemi ile yazıyoruzki karıştırmayalım.




Kapağı dikkatlice kapatıyoruz. Ampul dışarıda unutmayın.


20 pindeki yeşil ve siyah ucu 5 cm lik uçları açılmış bir kabloyla birleştirip sistemi çalıştırabilirsiniz. İsterseniz 20 pinden bahsedilen yeşil ve siyah kabloyu ayırarak bir aplik anahtarı takabilirsiniz.


Akü şarj ederken uçları dikkatli bağlayın 12 V 7 A akü tahmini 5 saatte toparlıyor.


Güle güle kullanın.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder