7 Ekim 2013 Pazartesi

SCOOTER için Pratik Plastik Lambri Örtü

SCOOTER im X 9 250 için pratik Plastik Lambri örtü....

X 9 uma üzeri kapalı yerim olmadığı için , yazın sıcaktan kışın yağmurdan korunabilmesi için pratik üstü kapalı bir yer yapmayı uzun süredir planlıyordum..
Geçen hafta yağmurlar başlamadan planımı gerçekleştirmeye başladım..
Bu işi evvelce atmayıp ayırmış olduğum malzemeleri kullanmak üzere çıkararak işe başladım..

Malzemeler,

-Kullanmadığım bahçe duvarından çıkan 30x30 profil demiri ,
-Atmayıp sakladığım eski 4 adet yuvarlak profil portmanto kavisli ayakları,
-Yine atmayıp kenara koyduğum duşa kabin in alüminyum çıtaları..
-Yeni aldığım İki boy beyaz plastik lambri ,
-Lambri kenarlarına yapıştıracağım 3 boy 1.6.mm plastik kablo kutusu ,

İşe 2 mt enli bahçe demirlerini ölçülere uygun kesme ile başladım..Yuvarlak profillerin girmesi için 4 adet 8 cm lik 30x30 kestim ve ana profile kaynattım..









Ana profili mengeneye kıstırarak kavisli yuvarlak Portmanto çıkma profillerini yuvalarına yerleştirdim.






Sonra yuvarlak profiller üzerine .alüminyum kabin çıtalarını yerleştirmeye başladım..
3 boy çıtayı yuvarlak profilleri üzerine vidalayarak sabitledim. Lambrileri takacağım iskelet hazır olmuş oldu..




Plastik 120 cm eninde kestiğim lambrileri biri içersine sokarak iskelet üzerine sıralamaya başladım..










Sıraladığım lambrileri , üzerlerinden çıtalarla beyaz alüminyum çıtalara vidaladım..
Özellikle kıvrımın olduğu kısımlara zayıf olan lambrileri vidanın delmemesi için alüminyum çıtaları rondela olarak kullandım..








Lambirilerin kesilen taraflarındaki çirkin görüntüyü kapatmak için aldığım beyaz plastik kablo muhafazalarını ön ve arka alına boydan boya geçirdim ve çirkin görüntüyü kapattım..









Montaj işlemim bitmişti..

Lambri kaplı ve hafif olan pratik Motor örtümü sabit profil yuvalarından çıkardım..Üstten ve alttan görünüşü..







Sıra motorumu bıraktığım bahçe girişine montesine geldi..
Sabit profili Komşu ile müşterek demire kaynak yapmak istemediğim için montajda plastik kelepçe kullanmak istedim...





Sabit profili demirlere , her ayağı 5 kelepçe ile tutturdum..





Çok hafif olan örtünün yuvarlak profil ayaklarını , sabit profilin içine oturttum ve motorumun koruyucu örtüsünü tamamlamış oldum..
Alttan ve üstten çekilmiş resimleri..












Yazıyı hazırladığım bu gün Çeşme de kuvvetli yağmur vardı..

Plastik lambri Örtüde emniyet açısından köşelerde yaptığım ufak değişikliklerle , örtünün yağmurda da resmini çekme imkanım oldu..
Yağmurda iki branda motor örtüsü kullansamda malesef yine de yağmur örtüleri geçerek ıslatıyordu...Şimdi kontrol ettim..tek örtü olmasına rağmen hiç ıslanma yoktu..











Lambiri örtüyü hafif ve pratik yapış amacım tabiki motorumun bahçe girişinden başka koyacak yerin olmaması..Yoksa dışarıda bırakmam gerekecek..Bu yüzden geçişleri engellememek içinde kolay sökülür takılır yapma zorunluluğum vardı.

Motoru dışarıya çıkardığımda geçişi boşuna engellememe ve çarpma tehlikeli olmaması için pratik olması gerekliydi..Örtüyü çekip sabit profildeki kancalara asarak yolu da rahatlatmış oluyorum..









Sakla samanı gelir zamanı diyerek bir yana koyduğum malzemelerden yaptığım 230 X 120 Cm ölçülerinde olan ve bana 20 liraya mal olan , motorumu güneş ve yağmurdan koruyacak olan Pratik plastik lambri örtümü bitirmiş oldum..

Yeri müsait olanlar üstü ve tek taraflı veya üstünü ve iki tarafı kapalı ve tam korumalı olarak da bu pratik örtüyü yapabilirler..

Kış aylarının yaklaştığı bu günlerde yeri müsait olup yapmak isteyenlere severek fikren yardımcı olabilirim..


Teknik Editör Ahmet Erşen Bıçakçı


Ahmet Erşen
Moderator
Gönderiler: 4213
graph
Sitede Değil Bu kullanıcıya Özel Mesaj yollamak için buraya tıklayın Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Cinsiyet: Bay ersenbicakci@hotmail.com Konum: Bostanlı  ,  İZMİR Doğum günü: 16/02

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder